23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rema 1000 giver Netto baghjul

Rema 1000 vælter nu Netto af tronen som danskernes mest populære discountkæde.

For første gang overhaler Rema 1000 ærkerivalen Netto i Brandindex, som udarbejdes af analyseinstituttet YouGov.

YouGov har lavet en særkørsel af Brandindex for Dansk Handelsblad. Opgørelsen viser, at Netto for første gang må vige pladsen som danskernes foretrukne discount-darling.

– Netto har ellers længe været den absolutte etter blandt discountkæderne, siger Lars Gylling, nordisk marketingdirektør for YouGov.

Han forklarer, at Rema 1000 især har flyttet sig ved, at forbrugerne oplever at få værdi for pengene.

– Det er mere Remas fortjeneste end at Netto er gået væsentligt tilbage, at de to kæder nu har byttet plads på listen, siger Lars Gylling.

Læs mere i Dansk Handelsblad fredag 16. januar

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089|instance-web01